Hospitalityteam enthousiast over gastvrij Schiphol
Na een eerder succesvol afgeronde pilot loopt er tot eind augustus een tweede hospitalityteam stage op Schiphol. Zestien mbo studenten van het ROCvA Airport lopen twintig weken in de drie lounges achter de paspoortcontrole rond als mobiele gastvrouw/heer. De studenten vinden het erg leuk om Schiphol Group te helpen bij het gastvrijer maken van de luchthaven en het sluit goed aan op hun opleiding. Vanuit Schiphol Group begeleidt Brigitte Mohede het team. Schiphol College doet de werving, plaatsing en een stukje begeleiding voor Schiphol Group.
“ Ik geniet van dit werk”
Het team bestaat uit veertien eerstejaars studenten toerisme en twee vierdejaars studenten luchtvaart dienstverlening. “ Wij verlenen diensten, zo wijzen wij bijvoorbeeld passagiers de weg. Ik geniet van dit werk. Het is lekker druk dus zo gaat de tijd ook snel,” vertelt eerstejaars student Carolyn. De vierdejaars studenten zorgen dat alles goed verloopt en beoordelen de andere teamleden. “ Wij begeleiden het team en zijn verantwoordelijk voor de pauzes. Werken op Schiphol vind ik erg leuk, want het is zo dynamisch,” zegt Debbie.
![]()